piątek, 27 maja 2011

Wywiad z AQUALOOPĄ o powstawaniu muralu w Metro Centrum


fot. Good Looking Studio

Aqualoopa opowiada o swoich wrażeniach i wyzwaniach związanych z malowaniem muralu o Sklodowskiej - Curie na tropikalnej Patelni Warszawy.
GLS: To twój pierwszy tak duży mural. Czy trudno jest namalował obraz na powierzchni 200m2 w trzy dni?
Aqualoopa: Sporo się nauczyłem i zgłębiłem workflow pracy przy tak dużych powierzchniach. Myślę, że po tych doświadczeniach podobny mural namalowałbym szybciej. Ostatniego dnia, praca szła na prawdę szybko i sprawnie. Chwyciłem byka za rogi :-)

GLS: Co było dla ciebie największym wyzwaniem w tym projekcie?
A: Te 200m2 było prawdziwym wyzwaniem. Po za tym pogoda na upalnej "Patelni" - placu zalanym słońcem. Do tego niełatwe było zgranie ekipy - rozdzielenie zadań, wyznaczenie priorytetów, kontrola całego procesu i koordynacja działań kilku osób na raz. Samo malowanie pełne było wyzwań – trzeba było uwzględnić różne rodzaje powierzchni muru, załamania, gzymsy, lampy inne elementy - które spowodowały, że musiałem przerobić projekt w kilku miejscach. No i niełatwo było skupić się na procesie twórczym przy jednoczesnym udzielaniu wywiadów i rozmowach z ludźmi, pytającymi „Co pan robi?”.

GLS: W malowaniu pomagało ci wiele osób, także rodzina. Jak udało ci się namówić zwłaszcza Tatę, który nie jest malarzem? Podobała mu się ta przygoda?
A:Nie musiałem ich namawiać. Rodzina, moja dziewczyna i znajomi bardzo mi pomogli. Wszyscy dobrze się bawiliśmy, każdy znalazł sobie zajęcie i specjalizację.
GLS: Zamierzacie jeszcze wspólnie coś namalować?
A: Mam taką nadzieje. Dobrze się nam współpracowało i spędzało razem ten czas
GLS: Jakie są teraz twoje artystyczne plany? Kolejny mural?
A: W najbliższym czasie odbędzie się mój wernisaż, w klubogalerii "U artystów" na ul. Mazowieckiej 11a, 10 czerwca o 20:00. Będzie można zobaczyć moje płótna, animacje, filmy i jak maluje na żywo czyli "Live painting". Dodatkowo moje płótna zostaną wystawione na aukcjach: w Domu Aukcyjnym Desa na 7 Aukcji Młodej Sztuki, 2 czerwca 2011 godz. 19, w Domu
Aukcyjnym Polswiss Art podczas VII Aukcj Młodej Sztuki, 7 czerwca 2011
we wtorek, o godzina 19.00 w Hotelu Sheraton w Warszawie, a także podczas czerwcowej Gali Biznesu na warszawskich Wyścigach. Zabieram się także za reżyserię kolejnej animacji, tym razem poświęconej street artowi.

Brak komentarzy: